در راستای اجرایی نمودن برنامههای آگاهی بخشی و مشاوره ویژه دانشآموزان و خانوادههای مدرسه و با توجه به تنوع گستردگی در سطوح مختلف هوشمندی انواع هوش، جنسیت، فرهنگ و موقعیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این مدارس و وجود مسائل مشاورهای خاص و همچنین مشاوره تحصیلی و شغلی متناسب با استعدادها و علایق دانشآموزان، توسعه خدمات روانشناسی و مشاوره ضرورت دارد. بر این اساس فعالیتهای واحد مشاوه در سال تحصیلی 1400-1399 به شرح زیر طراحی شده است.
با هدف توانمند سازی خانوادهها در راستای آشنایی با مسائل روز نوجوانی، در طول سال تحصیلی 4 جلسه آموزش خانواده با موضوعات روز و با توجه به نیاز سنجی از خانوادهها، توسط کارشناس مشاوره
به طور مثال با توجه به شرایط مجازی مدرسه و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه و آموزش مجازی برای کلاسها، ارتباط میان فردی بچهها با یکدیگر بسیار کم و محدود به فضای مجازی شده است. به همین جهت نیاز به نظارت خانوادهها بر فضای مجازی بیشتر از هر زمان دیگری احساس میشود و این امر به یکی از موضوعات مورد علاقه والدین در جلسات آموزش خانواده تبدیل شده است.
1. به منظور نقش پذیری و توسعه همکاری در منزل، ارتقای مهارت همکاری و برنامهریزی
2. کمک به حل مشکلات خانواده، تسهیل درک مسائل نوجوانان توسط خانواده
3. اطلاعرسانی به خانوادهها جهت نظارت بر دانشآموز در فضای مجازی
با هدف حل مشکلات گروهی دانشآموزان وابسته به مسائل به مدرسه و نگرانیها و استرسهای ایجاد شده ناشی از فعالیت در فضای مجازی
جهت نظارت بر عملکرد مستمر دانشآموز به منظور:
1. پیگیری به موقع تغییرات تحصیلی دانشآموزان
2. پیگیری شرایط لازم برای انتخاب رشته دانشآموزان پایه ی نهم
3. پیگیری روند تغییرات و ارتباط با اولیا با توجه به مجازی بودن شرایط آموزش برای نظارت مستمر بر دانشآموز
در صورت امکان فعالیت حضوری بر در مدرسه که شامل کارسوق"پروانگی" جهت آشنایی با بلوغ برای پایهی هفتم، کارسوق "من آگاه" با هدف مدیریت فضای مجازی و کنترل آسیب های آن و کارسوق "انتخاب" با هدف آشنایی با رشتههای مختلف شغلی به منظور انتخاب رشته آگاهانه برای پایهی نهم