معرفی واحد آموزش
شرح اجمالی از فرآیند اجرای فعالیت
اهميت و ضرورت اجرا
سیاست های آموزشی
شناسايی دانش آموزان با استعداد، پذيرش آنها از پایان دوره ابتدایی، شناسايی استعدادهای پررنگتر دانش آموزان پذيرفته شده در زمينه های گوناگون و تمركز بر آموزش علمی و تقويت مهارت های عملی آنها متناسب با كنجكاوی بالای عزيزان، پرورش خلاقيت، تقويت حس اعتماد به نفس و خودباوری درآنها همراه با ايجاد روحيه ميهن پرستی و دين باوری، مهمترين سرفصل های سياست های آموزشی و پرورشی سمپاد است.
الف) تلألوی شادی و نشاط دانش آموزان در کلیۀ برنامه های آموزشی.
ب) غنی سازی برنامه های آموزشی.
ج) پرهیز از ایجاد فضای رقابت های آسیب رساننده و تغییر آن به فضای دوستی، رفاقت، یادگیری تیمی و گروهی.
د) روی آوردن به ارزشیابی های توصیفی و مقایسه دانش آموز با خود.
ه) اجرای برنامه های درسی پرسش محور در اشکال متنوع کارسوق، سمینار، مسابقات علمی، پروژه های پژوهش مدار خارج از کلاس های « معلم محور».