مدرسه ...
سیاستهای آموزشی مدارس سمپاد
شناسايي دانش آموزان با استعداد، پذيرش آنها از پایان دوره ابتدایی، شناسايي استعدادهاي پررنگ تر دانشآموزان پذيرفته شده در زمينه هاي گوناگون و تمركز بر آموزش علمي و تقويت مهارتهاي عملي آنها متناسب با كنجكاوي بالاي عزيزان، پرورش خلاقيت، تقويت حس اعتماد به نفس و خودباوري درآنها همراه با ايجاد روحيه ميهن پرستي و دين باوري، مهمترين سرفصلهاي سياستهاي آموزشي و پرورشي سمپاد است.
الف) تلألوی شادی و نشاط دانش آموزان در کلیۀ برنامه های آموزشی.
ب) غنی سازی برنامه های آموزشی.
ج) پرهیز از ایجاد فضای رقابتهای آسیب رساننده و تغییر آن به فضای دوستی، رفاقت، یادگیری تیمی و گروهی.
د) روی آوردن به ارزشیابی های توصیفی و مقایسه دانش آموز با خود.
ه) اجرای برنامه های درسی پرسش محور در اشکال متنوع کارسوق، سمینار، مسابقات علمی، پروژه های پژوهش مدار خارج از کلاسهای « معلم محور».